KEVÄTJUHLA 2.5.

Koko lippukunnan kevätkauden päätösjuhla järjestetään kololla ensi tiistaina 2.5. klo 18 alkaen. Tervetuleita ovat kaikki lippukuntalaiset huoltajineen.

Kevätjuhla järjestetään jälleen omana tapahtumanaan ja jatkaa viime keväänä hyvin onnistuneen kolopäivän teemaa. Juhlassa jaetaan merkkejä, kiitellään ja kerrotaan kesän tapahtumista.  Myös Kupittaan Henrikinpoikien uusi logo julkistetaan tapahtumassa.

Juhlassa voi noutaa jo tilatut Henrika-pipot tai ostaa pipon hintaan 24 euroa. Varaathan ostettaessa tasarahan.

Paikalla on Tuki ry, joka myy purtavaa ja juomista. Muista siis ottaa mukaan pikkurahaa. Partiolaisilla asuna partioasu. Juhlan aikana olemme myös ulkona, joten varustaudu sään mukaan.

PARTIOPARAATI 7.5.

Mikä? Lounais-Suomen partiopiirin partiolaiset yhteen kokoava tapahtuma
Kenelle? Kaikille lippukuntalaisille
Milloin? Sunnuntaina 7.5.

Perinteinen partioparaati järjestetään tänä vuonna sunnuntaina 7.5. Kokoontuminen paraatiin tapahtuu klo 13 Turun yliopiston päärakennuksen edessä. Sieltä siirrymme Tuomiokirkkotorille, josta paraati alkaa. Viime vuoden legendaarinen viimeinen lähtövuoro varmisti sen, että tänä vuonna lähdemme ensimmäisten lippukuntien joukossa! Partiolaisilla asuna partioasu. Paraati päättyy Olavinpuistoon klo 15–15.45.

Johtajaneuvosto on päättänyt tammikuun kokouksessaan, että Henrika-pipon käyttöä suositellaan paraatissa. Tarkoituksena on, että mahdollimman moni paraatiin osallistuva käyttäisi pipoa, jotta osastomme näyttää yhdenmukaiselta ja erottuu positiivisesti massasta. Pipoja hankitaan ylimääräisiä myös niitä varten, joilla niitä ei ole. Tavoitteena on tuoda esiin lippukunnan vahvaa meripartiopainotteisuutta ja kertoa yhteishengestämme.

Kohopäitä on nykyään todella komea määrä, joten eiköhän näytetä se muille. Turun partioparaati on yksi suurimmista vuosittain järjestettävistä partiotapahtumista. Meillä ei ole tärkeintä osaako marssia tahdissa ja viivasuorissa riveissä, tai onko jokaisella aamulla silitetyt suorat housut ja kiillotetut kengät jalassa. Meillä tärkeintä on että jokaisella on hauskaa ja marssin jälkeen hyvä mieli.