Sauvanen on Kupittaan Henrikinpoikien tiedotuskirje

Toukokuu 2017

Kokoukset ovat päättyneet ja on aika suunnata katseet kohti purjehduksia. Sitä ennen kuitenkin luvassa kevätjuhla, partioparaati ja venekuntalaisten yhteiset päättärit Superparkissa.
1. Kevätjuhla 2.5.
2. Partioparaati 7.5.
3. Seikkailijoiden ja tarpojien päättärit Superparkissa 10.5.
4. Pienveneen kastetilaisuus 13.5.
5. Fingerpori-liput
6. Purjehduksille ilmoittautuminen
7. Osallistumis- ja peruutusohjeet
8. Dokk.fi – osta charter Henrikalle!
Kotisivut
Snapchat

Kevätjuhla 2.5.

Koko lippukunnan kevätkauden päätösjuhla järjestetään kololla ensi tiistaina 2.5. klo 18 alkaen. Tervetuleita ovat kaikki lippukuntalaiset huoltajineen.

Kevätjuhla järjestetään jälleen omana tapahtumanaan ja jatkaa viime keväänä hyvin onnistuneen kolopäivän teemaa. Juhlassa jaetaan merkkejä, kiitellään ja kerrotaan kesän tapahtumista.  Myös Kupittaan Henrikinpoikien uusi logo julkistetaan tapahtumassa.

Juhlassa voi noutaa jo tilatut Henrika-pipot tai ostaa pipon hintaan 24 euroa. Varaathan ostosta varten tasarahan.

Paikalla on Tuki ry, joka myy purtavaa ja juomista. Muista siis ottaa mukaan pikkurahaa. Partiolaisilla asuna partioasu. Juhlan aikana olemme myös ulkona, joten varustaudu sään mukaan.

Partioparaati 7.5.

Perinteinen partioparaati järjestetään tänä vuonna sunnuntaina 7.5. Kokoontuminen paraatiin tapahtuu klo 13 Turun yliopiston päärakennuksen edessä. Sieltä siirrymme Tuomiokirkkotorille, josta paraati alkaa. Viime vuoden legendaarinen viimeinen lähtövuoro varmisti sen, että tänä vuonna lähdemme ensimmäisten lippukuntien joukossa! . Paraati päättyy Olavinpuistoon klo 15–15.45. Partiolaisilla asuna partioasu!

Johtajaneuvosto on päättänyt tammikuun kokouksessaan, että Henrika-pipon käyttöä suositellaan paraatissa. Tarkoituksena on, että mahdollimman moni paraatiin osallistuva käyttäisi pipoa, jotta osastomme näyttää yhdenmukaiselta ja erottuu positiivisesti massasta. Pipoja hankitaan ylimääräisiä myös niitä varten, joilla niitä ei ole. Tavoitteena on tuoda esiin lippukunnan vahvaa meripartiopainotteisuutta ja kertoa yhteishengestämme.

Kohopäitä on nykyään todella komea määrä, joten eiköhän näytetä se muille. Turun partioparaati on yksi suurimmista vuosittain järjestettävistä partiotapahtumista. Meillä ei ole tärkeintä osaako marssia tahdissa ja viivasuorissa riveissä, tai onko jokaisella aamulla silitetyt suorat housut ja kiillotetut kengät jalassa. Meillä tärkeintä on että jokaisella on hauskaa ja marssin jälkeen hyvä mieli.

Partioasun ohjeet >>

Seikkailijoiden ja tarpojien päättärit Superparkissa 10.5.

Kevätkauden huipennusta juhlistetaan tarpojien ja seikkailijoiden (2006 syntyneet ja sitä vanhemmat eli Merimakkarat, -paviaanit, -kobrat ja -pedot) kanssakeskiviikkona 10.5. Superparkissa klo 17.30-20. Tapahtuman hinta 13 euroa. Maksu paikan päällä, tasarahana ja käteisenä. Lisätietoa ja ilmoittautuminen alla.
(Osallistumismaksuvapautuksia voi anoa lippukunnanjohtajalta lpkj ät kupittaanhenrikinpojat.fi)
Ilmoittautuminen ja lisätietoa >>

Pienveneen kastetilaisuus 13.5.

Tervetuloa Henrikin Tapulityttöjen ja Kupittaan Henrikinpoikien uuden
pienveneen kastetilaisuuteen lauantaina 13. toukokuuta kello 17 Aurajokirantaan, Forum Marinumin pienvenelaituriin.Tilaisuudessa kastetaan uusi pienveneemme ja
paljastetaan sen uusi nimi, tule kuulemaan!

Ota mukaasi oma muki. Partiolaisilla tilaisuudessa partioasu.

Fingerpori-lippuja vielä saatavilla

Pienveneen tueksi myytäviä Fingerpori-lippuja on vielä jäljellä! Lippuja saatavilla myös kevätjuhlasta.
Iskikö teatterikärpänen? Etkö keksi sopivaa lahjaa ystävällesi? Kolottaako nauruhammastasi? Ei hätää, meillä on naurettavan helppo ratkaisu:Tue KHP:n ja Henrikin Tapulityttöjen pienveneprojektia ostamalla liput Fingerpori-näytelmään, Naantalin Emma Teatteriin 30. toukokuuta klo 19.

Ota yhteyttä:
Tarja Vähätalo
tarja.vahatalo ät gmail.com

Parhaat (numeroidut) paikat viedään käsistä!

Ilmoittautuminen purjehduksille

Kesän purjehduskalenteri on nähtävillä lippukunnan internetsivuilla osoitteessa http://kupittaanhenrikinpojat.fi/kalenteri/ . Ilmoittautumiset purjehduksille tapahtuvat kahden sähköisen järjestelmän avulla. Iltapurjehduksille ilmoittaudutaan Google Forms -lomakkeella ja yli yön kestäville purjehduksille Kuksa-jäsenrekisterin kautta. Linkit ilmoittautumisjärjestelmiin löytyvät kalenterista kyseisten purjehdusten kohdalta. Purjehdusten hinnat ovat 30 € pe-su, 20€ yhden yön purjehdus ja matkapurjehdukset ovat 15 € vuorokausi.

Kesän aikana järjestetään kolme matkapurjehdusta.

Seikkailijoiden matkis on tarkoitettu vuosina 2005 ja 2006 syntyneille sekä sitä vanhemmille jotka eivät halua pidemmälle matkapurjehdukselle.

TSR eli Tall Ships’ Race Turusta Klaipedaan on vähintään 15 vuotta kilpailun lähtöön mennessä täyttäneille.  Jos halukkaita on enemmän kuin paikkoja, valitsee aluksen päällikkö osallistujat aktiivisuuteen perustuen.

Matkapurjehdukselle Klaipedasta Turkuun voivat osallistua 2004 syntyneet ja sitä vanhemmat. Olisi hyvä, että ennen matkapurjehdukselle osallistumista olisi kokemusta ainakin yhdestä yli yön kestävästä purjehduksesta.

TSR:n ja matkapurjehduksen välissä järjestetään miehistönvaihto Klaipedassa Liettuassa. Järjestämme yhdessä muiden kilpailuun osallistuvien suomalaisten partiolippukuntien kanssa yhteiskuljetuksen Turusta linja-autolla Klaipedaan ja takaisin. Lähtö Turusta tulee olemaan 30. tai 31.7. ja kuljetuksen hinta on korkeintaan noin 60 € -luokkaa. Kuljetuksen yksityiskohdat tarkentuvat lähempänä.

Mobiililaitteet purjehduksilla

Mobiililaitteen saa ottaa Henrikalle mukaan purjehdukselle omalla vastuulla, mutta kaikkien viihtyvyyden, turvallisuuden ja riittävän yöunen vuoksi mobiililaitteita koskevat seuraavat säännöt: Johtajaneuvoston toimintalinjaus mobiililaitteista

Purjehduskalenteri >>
Viikonloppupurjehdusten ja matkisten ilmoittautuminen >>
Lisää purjehduksista >>

Osallistumis- ja peruutusohjeet

Kupittaan Henrikinpoikien tapahtumissa on voimassa seuraavat osallistumis- ja peruutusohjeet. Ohjeet ovat voimassa ellei toisin ilmoiteta. Ohjeet eivät koske partiopiirin tai muiden järjestäjien tapahtumia.

Ohjeet löydät Google Drivesta:

Osallistumis- ja peruutusohjeet >>

Dokk.fi – osta charter Henrikalle!

Charter-purjehdukset ovat osa Kupittaan Henrikinpoikien varainhankintaa, jolla mahdollistetaan laadukkaan partiotoiminnan pitäminen edullisena niin maalla kuin merellä. Nyt charter-purjehdukset ovat myynnissä myös Dokk.fi-verkkopalvelussa. Lisätietoa ja räätälöidyt Charterit esimerkiksi yrityksen, työporukan tai syntymäpäiväjuhlien tarpeisiin saat s/y Henrikan päälliköltä Akseli Silfveriltä henrika ät kupittaanhenrikinpojat.fi / 040 5087558
Dokk.fi >>
.